Inkommande ärenden
Ett inkommande e-post till er inbox skapar ett ärende i MBX. Även telefonsamtal till din växel kan skapa ett ärende i MBX. Ärendet skapas i den ärendegrupp som är uppsatt att hantera aktuell inbox eller telefonnummer.
Listvy
I listvyn för ärenden får du en överblick över alla ärenden.
Snabbvy över ärendeinteraktioner
Genom att föra muspekaren över ett ärende får du en snabbvy över den senaste inkommande interaktionen och den senaste utgående eller interna kommentaren på ärendet. Detta utan att behöva öppna ärendet.
Snabbknappar
Genom att föra muspekaren över ett ärende får du upp ett antal snabbknappar om du hanterar ärendet, eller om ärendet ej är tilldelat till någon agent. Där kan du exempelvis ringa upp kontakten på ärendet, klarmarkera ärendet eller öppna ärendet.
Detaljvy
Öppna ärendet för mer information om ärendet
Detaljerad information om ärendet
Ett ärende håller en mängd information, dels standardinformation men det kan också vara ärendeinformation som endast finns på ärenden i aktuell ärendegrupp.
-
- När det skapades
- Om det finns någon tid utsatt för
- Ärendespecifik information
- Taggar
- Med mera.
Information om ärendets kontakt och tidigare interaktioner med kontakten
Klicka på kontaktikonen för att visa information om kontakten och tidigare interaktioner med kontakten.
Besvara ett ärende
Du kan besvara ett ärenden på flera sätt beroende på er konfiguration.
För att svara med e-post, välj e-post och ange svar i e-posteditorn. Du kan också välja att ringa ett telefonsamtal eller skriva ett SMS.
För att använda en mall, klick på mallikonen, .
När du skickar svaret kan du välja vilken status ärendet ska få efter att du skickat. Väntar du dig ett svar, ange "Skicka som väntar". Är du klar, välj "Skicka som löst".
Internt meddelande
Du kan välja att lägga ett internt meddelande eller kommentar på ärendet. Det syns då endast för era egna medarbetare och inget svar skickas till kunden.
Ärendedialogen - historik
I historiken kan du se hela dialogen med kunden, oavsett om den skett genom e-post, SMS eller telefonsamtal. Klickar du på ett samtal i kunddialogen kommer du till samtalsdetaljer.