Talsvar (IVR)

1 min. lästidsenaste uppdatering: 04.07.2025

Talsvarsträd  (IVR)

Med talsvarsträd kan du låta den inringande få ett antal val när de ringer till er växel. På så sätt kan ni förkorta kundens väntetid då de inringande kan dirigeras vidare till rätt kö eller anknytning på en gång. Ni säkerställer också att samtalet kopplas direkt till rätt kompetens.

Den inringande ges möjlighet att välja vart samtalet ska dirigeras. T.ex. tryck 1 för försäljning, 2 för support, 3 för fakturafrågor mm. Om det skulle vara många som ringer mot samma destination så används ofta ett eller flera köbesked för att informera inringade.

Det finns möjlighet att bygga underval, tex för att tryck 1 för att välja butik, där man sedan får flera val.

I vår växel finns stor flexibilitet för att kunna öka er effektivitet och kundservice. Det finns möjlighet per knappval att,

  • schemalägga olika talsvarsträd på olika tider på dygnet / dag.
  • välja om ett samtal skall kopplas till en anknytning, kö/svarsgrupp, eller ytterligare talsvarsträd.
  • välja om den inringande skall kunna lämna ett meddelande om att bli återuppringd
  • välja om den inringande ska kunna välja att få ett automatiskt SMS baserat på knappval.

 

Var denna artikel till hjälp?