Sätt specifik ärendeinformation på ett ärende
Med hjälp av ärendeformulär kan du skräddarsy och tillföra information till ditt ärende utöver standardinformation.
Ärenden kan konfigureras med skräddarsydda fält per ärendegrupp. Dessa fält kan användas för att tillföra information till ett ärende. Fälten kan vara av olika typ,
- fritext
- numeriska
- flerval
- enval, Till exempel kan du lägga till ett fält för t.ex. kundnummer.
- kryssruta
Till exempel
Sätt specifik ärendeinformation på ett ärende - automatisk
Under "Organisationsvyn" kan du välja om ärenden tillhörande en viss ärendegrupp automatsikt skall tillföras viss information. Till exempel ärenden som mailas in från domänen @foretaget.se skulle automatiskt kunna tillföras kundnummer "12345". Se mer under "Organisationsvy".
Ärendeprioritet
Genom att skapa ett ärendeformulär på ett ärende kan du sätta prioritet på ett ärende.
Genom ett J/N-fält eller envalsfält kan du sätta de prioriteter som passar er.
Till exempel:
- Hög / Låg
- Låg / Medel / Hög
- A, B, C, D
Kontakta din support för att sätta upp ärendeformuläret.