Sätt etiketter / taggar på ärenden

1 min. lästidsenaste uppdatering: 04.11.2025

Varför använda etiketter?

Etiketter kan enkelt sättas på ett ärende. Syftet med att sätta en eller flera etiketter på ett ärende kan vara flera

  • Bättre kategorisering: Etiketter gör det enkelt att gruppera ärenden utifrån specifika ämnen, avdelningar eller typer (t.ex. "bugg", "kundsupport", "hög prioritet").
  • Snabbare sökning: Användare kan snabbt hitta relaterade ärenden genom att söka på en etikett istället för att bläddra igenom ärenden.

  • Lättare rapportering och analys: Genom att analysera etiketter kan man få insikter om vilka typer av ärenden som är vanligast eller var det ofta uppstår problem.

  • Bättre arbetsflöde: Med etiketter kan olika teammedlemmar eller avdelningar snabbt identifiera vilka ärenden som berör dem.

  • Ökad flexibilitet: Etiketter skapar flexibilitet eftersom du kan lägga till flera etiketter på ett ärende.

Så lägger du till etiketter på ett ärende

Etiketten hittar du till vänster i ärendendets detaljvy. Klicka på pennan för att lägga till / ta bort etiketter. Skriv in en ny etikett i fältet för att skapa ny etikett.

Var denna artikel till hjälp?