Meny
Högst upp där det står "3 days" kan du välja från vilka dagar du vill se ärenden. Väljer du "Dag" visas bara ärenden från den dagen du valt i kalendern till vänster. De resterande valen visar alla ärenden från ett specifikt tidsintervall.
Intervallen sträcker sig både framåt och bakåt, vilket innebär att om du väljer "3 dagar" så visas ärenden från 1 dag bakåt, idag och 1 dag framåt. Väljer du "7 dagar" visas ärenden från 3 dagar bakåt, idag och 3 dagar framåt, o.s.v. Om du däremot klickar på ett annat datum i kaldendern kommer det istället visas 3 eller 7 dagar framåt från och med datumet du valt. De andra möjliga valen är "15 dagar", "31 dagar", "Vecka" och "Månad". Vilka dagar som visas markeras med blått i kalendern som du kan se i exemplet nedan. Dagens datum markeras med gult.
Du kan även klicka och dra för att markera ett specifikt intervall av datum. Du klickar då på det första datumet, håller ner musen och drar den till det sista datumet i intervallen. Högst upp i kalendern där det i exemplet står "Juni 2020" kan du också byta månad med hjälp av pilarna.
Under kalendern finns fyra alternativ där du kan välja vilken status ärendena ska ha. Väljer du t.ex. "Pågående" kommer bara pågående ärenden visas. Du kan även söka på ärenden i detta fält. Notera att endast ärenden som infaller i ditt valda tidsintervall kommer att visas.
Lista över ärendekategorier:
Alla Alla ärenden inom intervallen, både öppna och stängda.
Pågående Alla ärenden som ej är stängda inom intervallen.
Stängda Alla stängda ärenden inom intervallen.
Mina Ärenden som du själv hanterar inom intervallen.
Mina Skapade Ärenden som du själv skapat inom intervallen.
Sök Här kan du söka på ärenden inom intervallet.
Nytt Ärende Här kan du skapa nya ärenden.
Ärendegrupper Här kan du välja vilka grupper du ska hantera.
Hittar du inte ärendet du söker?
I många fall när du inte hittar rätt ärende är det något steg i filtreringen som gått snett. Dubbelkolla att du valt rätt intervall. Vi rekommenderar alltid en intervall på minst 7 dagar för att säkerställa att ärendet har hunnit komma in och inkluderas i sökningen.
Sortering
Du kan välja att sortera listan med ärenden på olika sätt. Uppe till höger hittar du fältet "Sortera efter:" Här kan du välja mellan fem olika alternativ (se bilder nedan). "Bokad tid" är standard. Om pilen till höger i fältet pekar uppåt visas ärendena från tidigast tid (högst upp) till senast tid (längst ner). Alltså kommer ärenden från längre bak i tiden visas först. Pekar den istället nedåt visar ärendena från senast tid till tidigast tid. För att byta mellan de två klickar du bara på pilen en gång. De ärenden som inte har en tidsbokning kommer hamna längst ner som standard.
Gruppfilter
Du kan gruppera ärenden för att få bättre översikt och lättare lokalisera dem. I exemplet nedan finns tre grupper redan: "Recept", "Återbud" och "Tidsbokning". För att skapa ett nytt filter klickar du på plustecknet till höger.